Blog

Syarikat Pelupusan Ordnance Letupan Tentera menyokong program topi keledar saman bom baharu |Artikel |Tentera Amerika Syarikat

Oleh Walter T. Ham IV 8 Ogos 2023

FORT BELVOIR, Va. – Juruteknik Pelupusan Ordnans Letupan Tentera AS sedang membantu Tentera Darat menambah baik topi keledar tempur terkini untuk melindunginya dengan lebih baik dalam misi berisiko tinggi. Pengesan Peranti Rakaman

Syarikat Pelupusan Ordnance Letupan Tentera menyokong program topi keledar saman bom baharu |Artikel |Tentera Amerika Syarikat

Juruteknik EOD dari 55th Ordnance Company (EOD) sedang bekerjasama dengan Program Executive Office Soldier dan Makmal Fizik Gunaan Universiti Johns Hopkins untuk membangunkan Vertical Load Offset System (VLOS) untuk topi keledar tempur terbaharu yang dipanggil Integrated Head Protection System (IHPS).

“VIPpers” Syarikat EOD ke-55 adalah sebahagian daripada Batalion EOD ke-192, Kumpulan EOD ke-52 dan Komando Kimia, Biologi, Radiologi, Nuklear, Bahan Letupan (CBRNE) ke-20, peneraju utama semua pembentukan bahaya tentera AS.

Dari 19 pangkalan di 16 negeri, Askar dan orang awam Tentera AS dari Komando CBRNE ke-20 ditempatkan untuk menghadapi bahaya paling berbahaya di dunia dalam menyokong operasi bersama, antara agensi dan bersekutu.Bekerjasama dengan teknologi EOD Tentera Laut, Tentera EOD Askar dari Komando CBRNE ke-20 mengalahkan ratusan ribu Alat Letupan Improvisasi (IED) di Iraq dan Afghanistan.

Syarikat EOD ke-55 yang berpangkalan di Fort Belvoir, Virginia meliputi misi tindak balas letupan di kebanyakan Virginia, Maryland, Delaware, separuh daripada Pennsylvania, sebahagian daripada Washington DC, dan sebahagian daripada West Virginia.Syarikat itu juga menyokong Perkhidmatan Rahsia AS dan Jabatan Negara AS semasa misi Aktiviti Sokongan Perlindungan Orang Yang Sangat Penting untuk memberikan perlindungan kepada presiden, wanita pertama, naib presiden dan ketua negara asing.

Kapten Zachery S. Rowe, komander Syarikat EOD ke-55, berkata pasukan VLOS memerhatikan Askar EODnya semasa latihan pengesahan baru-baru ini.

Berasal dari Elizabethtown, Pennsylvania, dan lulusan Indiana University of Pennsylvania, Rowe pernah berkhidmat sebagai ketua platun pertama dalam Syarikat EOD ke-718 "Dokkaebi" di Camp Humphreys, Korea Selatan.

Rowe berkata IHPS dengan VLOS akan membantu teknologi EOD dengan melegakan ketegangan leher dan meningkatkan keupayaan mereka untuk beroperasi dengan selamat di sekitar sebarang bahaya letupan.

Jakob A. Hopping, ketua jurutera sistem untuk Peralatan Pelindung Askar PEO Soldier, berkata melalui penambahan VLOS, IHPS sedang disesuaikan untuk menyokong lebih banyak sistem yang membolehkan misi kritikal.

VLOS direka bentuk untuk dipakai bersama IHPS dan pemboleh misi lain seperti Integrated Visual Augmentation System (IVAS), Binocular Enhanced Night Vision Google (ENVG B), Next Generation Advanced Bomb Suit (NGABS) Heads Up Display (HUD) dan Suite Sensor Modular (MSS) dan Goggle Penglihatan Malam Dipertingkat Generasi Ketiga (ENVG III).

Hopping berkata Makmal Fizik Gunaan Universiti Johns Hopkins ialah Pusat Penyelidikan Gabungan Universiti Jabatan Pertahanan AS dengan perkongsian strategik yang telah lama wujud dalam Peralatan Pelindung Kakitangan dan prestasi manusia.

Usaha penambahbaikan topi keledar tempur ini turut disokong oleh US Army Combat Capabilities Development Command (DEVCOM) Army Research Laboratory (ARL), DEVCOM Soldier Center, US Army Aberdeen Test Centre (ATC) dan Kejuruteraan Kreatif melalui inovasi dan reka bentuk, kejuruteraan faktor manusia. dan ujian pengesahan.

Dengan mengalihkan kesan jisim dari kepala dan leher ke bahu atau lebih rendah, VLOS mengurangkan risiko kecederaan muskuloskeletal dan keletihan, meningkatkan kewaspadaan dan keupayaan yang berterusan, dan mengoptimumkan potensi Pateri, kata Hopping.

"IHPS sudah lebih ringan daripada topi keledar tempur yang dikeluarkan kepada Askar konvensional sejak sekurang-kurangnya 1979 dan ia memberikan perlindungan yang lebih baik daripada topi keledar lain yang dikeluarkan kepada mana-mana pasukan tempur lain," kata Hopping."Usaha VLOS akan memberikan Askar keupayaan untuk mengekalkan kecerahan yang berkesan itu, malah menambah baiknya, apabila mereka melampirkan pemboleh misi mereka pada topi keledar mereka."

IHPS tidak seperti topi keledar tempur lama anda.Ia direka untuk digunakan dan disambungkan dengan set lengkap peralatan Askar yang lain.Tiada penggunaan lain yang menyerlahkan perkara ini lebih baik daripada penyepaduan IHPS sebagai topi keledar asas yang akan digunakan dengan Sut Bom Lanjutan Generasi Seterusnya (NGABS), kata Hopping.

"NGABS ialah projek EOD terbesar yang sedang dijalankan, dan ia merupakan peningkatan keupayaan besar-besaran untuk EOD Soldiers," kata Hopping."Pada tahun-tahun berikutnya, membina penyelesaian NGABS dengan penambahbaikan berterusan, kami merancang untuk terus mengurangkan jisim, meningkatkan penyejukan Askar, meningkatkan julat pergerakan, meningkatkan kesedaran situasi dan meningkatkan integrasi peralatan secara keseluruhan."

Hopping berkata IHPS seperti yang dikonfigurasikan untuk digunakan dengan NGABS akan menjadi topi keledar saman bom paling pelindung yang pernah dibuat dan memanfaatkan pengajaran yang dipelajari daripada operasi tempur baru-baru ini.

"Pemberontak memahami bahawa Askar EOD adalah kunci kepada keupayaan keseluruhan kami, jadi mereka mula menggunakan Alat Letupan Terbaharu (IED) yang lebih mudah ditemui dengan tujuan menyasarkan Askar EOD yang bertindak balas dengan IED sekunder dan menyerang hendap secara langsung atau kedua-duanya," kata Melompat."Penggunaan NGABS bagi IHPS secara langsung menentang taktik ini dan membantu memastikan Askar EOD lebih selamat daripada yang pernah mereka alami daripada serpihan IED atau tembakan senjata kecil."

PEO Soldier's Product Manager Soldier Protective Equipment berkongsi semua keputusan dengan Kor Marin, Pejabat Program Pasukan Khas, Tentera Laut dan Tentera Udara melalui Lembaga Peralatan Perang Peperangan silang perkhidmatan.

Pegawai Perisikan Darat Simpanan Kor Marin AS yang bersara, Hopping telah berkhidmat di PEO Soldier sejak 2009.

Dia dibesarkan di ladang tenusu kecil di luar Westville, Oklahoma, dan lulus dari Institut Teknologi Massachusetts di mana dia mengambil jurusan kejuruteraan mekanikal dengan penumpuan dalam pengurusan keusahawanan dan minor dalam sains politik.

“Saya telah mendapati PEO Soldier sangat sesuai untuk saya berkhidmat kepada rakan-rakan seperjuangan dalam setiap kapasiti yang mungkin – dengan tahap penuh kemahiran saya setiap hari,” kata Hopping.

"Kemuncak tugas saya ialah apabila kami berjaya menyampaikan keupayaan kepada pejuang perang," kata Hopping.“Kejayaan-kejayaan itu bersinar dengan kecerahan yang cukup untuk memberi saya dan seluruh pasukan berharap dan memacu kejayaan seterusnya.IHPS adalah satu kejayaan sedemikian.Kami tahu nyawa askar akan diselamatkan kerana topi keledar itu.Kami sedang berusaha untuk memastikan bahawa VLOS dan NGABS juga berjaya melepasi garisan penamat itu.VLOS dan NGABS akan membolehkan Askar melakukan perkara terbaik yang Askar lakukan - menang.”

Kakitangan Sgt.Bradley M. Gilot

Penilaian Faktor Manusia Sut Bom Lanjutan Generasi Seterusnya

Syarikat Pelupusan Ordnance Letupan Tentera menyokong program topi keledar saman bom baharu |Artikel |Tentera Amerika Syarikat

Alat Pemusnah Bom Penilaian Faktor Manusia Sut Bom Lanjutan Generasi Seterusnya